Eerste haven - Reisverslag uit Djibouti, Djibouti van Niels Eldering - WaarBenJij.nu Eerste haven - Reisverslag uit Djibouti, Djibouti van Niels Eldering - WaarBenJij.nu

Eerste haven

Blijf op de hoogte en volg Niels

03 Juni 2013 | Djibouti, Djibouti

Zo de eerste haven zit er weer op. We zijn in Djibouti geweest en zijn overduidelijk in Afrika beland. Er is veel armoede en het is overal een bende. Ik ben zaterdag naar een hotel geweest en lekker een duik genomen in het zwembad, daarna even lekker pasta wezen eten om vervolgens weer terug te gaan naar het schip. Ik was samen met Maarten (een collega) die zijn pasje was vergeten.... dikke stampij bij de ingang van de haven want hij mocht er niet in! Maar de avond viel en heel afrika komt tot leven. Uiteindelijk werden we toch doorgelaten en hebben 30 minuten naar het schip moeten lopen. Toevallig was net het avond gebed aan de gang wat ook wel mooi was om te zien. Te pas en te onpas gingen mensen bidden op stukken karton of een wit lakentje.

Zondag had ik helaas dé wacht, en moest ik werken. Maar aangezien deze haven nogal 'gevaarlijk' was is het niet erg om te moeten werken (is ook beter voor het spaar schema). Vandaag zijn we weer vertrokken in deze zinderende hitte en hoge luchtvochtigheid (water = 34 C land = 42 C en luchtvochtigheid = 94%) lekker zonnen is er dus niet bij...

Net bij vertrek uit de haven nog walvis haaien gezien een grote groep van ongeveer 20 haaien. Heel erg bijzonder om deze grote jongens een keer te mogen zien.

Nu op naar zee en eindelijk doen waar we hier voor zijn.
Ik ben benieuwd of we in actie mogen komen, ik hoop het waar daar hebben we tenslotte twee jaar lang voor geoefend en naar toe gewerkt.
Nu lekker eten.

Voor nu een tot ziens en tot het volgende berichtje.

  • 04 Juni 2013 - 22:35

    Michel:

    Bij jou is het wel heeel erg warm! Was hier al blij met 17 graden vandaag! Bijzondere reis al als ik het zo lees. Ook wel spannend. Voorzichtig doen. Gr. Mic.

  • 10 Juni 2013 - 02:00

    Pa En Ma Eldering:

    Lieve Niels,

    Fijn dat je naar je leuke uitstapje toch weer VEILIG op je schip bent aangekomen, met je collega!! Je maakt wat mee zo in zo'n vreemde haven! Ik hoop dat je de hitte nog wat verdragen kunt! Ik moet er niet aan denken! Dan maar liever 18 graden met wolken, zoals vandaag hier in Veendam. Heb je nog foto's kunnen maken van die walvis haaien? Lijkt me machtig mooi om te zien! Ik ben zelf bezig met m'n 2de bronchitis kuur. Gaat nu langzaam wat beter. Beetje meer zon hier zou voor mij wel goed zijn! Nog even en het is al 12 juni, je verjaardag! WIJ denken hier aan je en nemen een borrel! Je verjaardagscadeau heb je thuis al aan de muur hangen. Op het schip is ook nog een pakje voor je, die zal er nog wel niet zijn op de 12 de denk ik. Maar die zie je dan vanzelf! Goeie reis verder en blijf alert ! Liefs van Pa en Ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Tijdens mijn reis bij Somalië maak ik af en toe een verslag voor mijn familie en vrienden zodat ook zij op de hoogte kunnen blijven!

Actief sinds 18 Mei 2013
Verslag gelezen: 1518
Totaal aantal bezoekers 7731

Voorgaande reizen:

12 Mei 2013 - 29 September 2013

Lekker varen

Landen bezocht: