Eerste week in ons operatie gebied - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Niels Eldering - WaarBenJij.nu Eerste week in ons operatie gebied - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Niels Eldering - WaarBenJij.nu

Eerste week in ons operatie gebied

Blijf op de hoogte en volg Niels

10 Juni 2013 | Oman, Şalālah

De eerste week in ons operatiegebied zit er al weer op! We hebben al een keer in actie moeten komen voor een Iranese Dhow die werd gekaapt. Wel interresant om dit allemaal te zien en te volgen en een motivatie voor onze aanwezigheid hier. Verder liggen we vaak onder de kust en ondervragen lokale vissers voor eventuele informatie. In de volgende haven zal ik proberen foto's te uploaden zodat jullie een beetje een indruk hebben hoe het er hier uit ziet.

Vanochtend de mast wezen schoonmaken aan de buitenkant, die sahara zand die soms in Nederland is, komt hier constant over. Heel raar...
Een grote modderpoel dus, maar wel veel eer van me werk. Verder doen we normale werkzaamheden en hebben we helaas veel storingen in ons systeem. Dat komt mooi uit want de hele dag niks kunnen doen is ook geen succes. Daarnaast ben ik begonnen aan P90X, een hyperactieve Amerikaan die allemaal oefeningen doet moeten we na doen. Ben nu begonnen aan mijn tweede week en deze oefening duurt 90 dagen. Ik begin nu al resultaat te zien dus dat bied veel hoop voor Helena, die de love-handles toch geen succes vond.

Woensdag jarig, zoals in elk klein dorp zijn er weinig geheimen en ook hier heb ik te horen gekregen dat er cadeau's aan boord zijn!! Kan niet wachten haha... Helaas is jarig zijn tijdens het varen geen groot feest, je krijgt een taart, een hand van de commandant (nu ook cadeau's :P) en vervolgens ga je weer aan je werk. Maar ik probeer komend weekend een hotel te vinden zodat ik het toch een beetje kan vieren. Hopelijk hebben ze daar ook internet zodat ik jullie mijn foto's kan laten zien, en kan skypen met het thuisfront.

Nou dat was het voor nu, de volgende blog komt na mijn volgende havenbezoek.

  • 11 Juni 2013 - 00:05

    Pa En Ma Eldering:

    Lieve Niels,
    Fijn weer iets van je te horen/lezen !! Dit schrijft ma, nu nog even op de PC van Pa, maar ZEER binnenkort kan het ook op die van mij. Je cadeau voor je verjaardag hangt thuis al aan de muur. Wij hadden ook iets voor aan boord, maar dat is helaas terug gekomen naar Veendam. Mist een stikker! Maar we doen weer een poging. Wat in het vat zit verzuurd niet zullen we maar zeggen !! Ben je aan wal, kijk dan HEEL goed uit he, het is geen Nederland !! Fijn dat ik nu weet wie ik in kan schakelen voor mijn Sahara zand problemen in Veendam ! Is het niet bloed heet in die mast !?? Met de gezondheid gaat het hier elke dag weer beter gelukkig! Wij wilden op je verjaardag even naar Helena en Eva Lynn, maar ze hebben het de hele dag al druk. Dus dan zien we elkaar Zondag op Vaderdag. Miriam, Arjan en Caroline komen ook. En jij,...... ook met Vaderdag ben je daar alleen, maar gelukkig met nog meer eenzame vaders, dat wel !! Dikke knuffel en hou je taai !! Liefs van ons.

  • 12 Juni 2013 - 16:47

    Arjan :

    Haha, Dat hotel gaat vast wel lukken maar ik denk dat je de zwarte markt op mag voor een beetje pils in Oman :P!

  • 13 Juni 2013 - 10:15

    Niels:

    Haha dat klopt in een islamitische staat, kan je op straat geen alcohol vinden.
    Maar daar is het hotel voor ;) haha. heb hem al geboekt: Crown plaza in Shalala.

    Greetz

  • 13 Juni 2013 - 21:34

    Familie Post:

    Hoi Niels,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

    Bij deze wensen we je nog veel succes met je werk! Je maakt heel wat mee!!

    Veel plezier komende zondag,

    groet uit het natte Holland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Tijdens mijn reis bij Somalië maak ik af en toe een verslag voor mijn familie en vrienden zodat ook zij op de hoogte kunnen blijven!

Actief sinds 18 Mei 2013
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 7232

Voorgaande reizen:

12 Mei 2013 - 29 September 2013

Lekker varen

Landen bezocht: