Muscat afgevinkt - Reisverslag uit Masqat, Oman van Niels Eldering - WaarBenJij.nu Muscat afgevinkt - Reisverslag uit Masqat, Oman van Niels Eldering - WaarBenJij.nu

Muscat afgevinkt

Blijf op de hoogte en volg Niels

02 Juli 2013 | Oman, Masqat

Donderdag ochtend zijn we de haven van Muscat binnen gevaren, we zouden aanvankelijk 09:00 binnen varen maar dat werd 12:00 uur. In de ban van wij hebben de horloge zij hebben de tijd.
Ik had de wacht deze dag en moest van vier tot acht de wacht lopen aan de valreep. Ik had geluk want er kwamen drie zeecontainers met voeding die ze precies tijdens mijn wacht hebben uitgeladen.

De volgende dag zijn we met 5 personen naar een hotel gegaan om daar lekker te genieten van het zwembad. De entree bleek 70 dollar te zijn maar dat "wisten" wij niet, het dagje aan het water was dus lekker goedkoop. Vervolgens zijn wij s'avonds terug naar het schip gegaan en hebben ons daar lekker gedouched en omgekleed, om daarna naar een shopping mall te gaan en dat af te sluiten met een avondje Hotel. Aangezien de elektrische apparaten hier goedkoop zijn en mijn telefoon na 4 uurtjes van helemaal vol naar helemaal leeg ging, heb ik de nieuwe samsung galaxy S4 aangeschaft. Hierdoor werkte mijn What's app even niet wat erg vervelend was, want helena had nu al een tijdje niks van mij gehoord.

Eenmaal aangekomen in het hotel hebben we onze spullen op onze kamer achtergelaten om een lekker biertje aan de bar te drinken. Toen deze eenmaal was gesloten liepen we toevallig een nederlander tegen het lijf die nog wel een tentje wist waar we een afzakkertje konden doen. Niks was minder waar en al snel belanden we bij hem thuis omdat er simpel weg niks open was. We begonnen over ons werk en ook hij vertelde wat hij hier deed. Hij werkt voor VanDerLande een brabands bedrijf dat transportsystemen maakt op vliegvelden (koffers) en pakketservice (als DHL). Hij werkt mee aan het nieuwe vliegveld dat word gebouwd en een project van 3,5 Miljard bedraagd. Ik werd enthousiast en vertelde dat ik volgend jaar weg wil bij de marine en of zij nog wel facatures over hadden; ,tuurlijk altijd!` luidde het antwoord.

De volgende ochtend belandde we na een lekker ontbijt, en enigsinds brak aan het zwembad. Na enkele drankjes kwam deze Nederlander weer terug. We bleken te hebben afgesproken dat hij Muscat zou laten zien, en Muscat it shall be. Hij heeft het nieuwe vliegveld van heel dichtbij laten zien net als een hele grote Moskee en de arme achterliggende wijken. De beroepsbevolking van Oman bestaat uit 3 miljoen mensen en 1 miljoen arbeiders uit het buitenland. 25% Van de bevolking is dus import, en dat mag ook wel als je ziet wat er allemaal wordt gebouwd. Iedereen rijdt in dikke auto's, alles is nieuw en de benzine kost hier maarliefst 025 ct per liter :D.

We belandde aan een gezellig knus tentje aan zee waar we weer een lekker borreltje deden en rond een uur of 22:00 s'avonds bracht hij mij terug naar het schip. Ik heb hem een rondleiding gegeven en we hebben nog een sapje gedaan aan boord, ik heb zijn kaartje gekregen en mag daar mijn cv heen sturen en hij zorgt dat het op de juiste plek terug komt. Zo maak je nog eens wat mee.

De laatste dag heb ik heerlijk uitgeslapen en zijn we nog naar een 'markt' geweest. Vier soorten tentjes en dat 100 keer, niet heel veel bijzonders dus. Toen lekker op tijd naar bed want de volgende dag vertrekken we om 04:00 uur.

Nu zijn we weer op zee, dit maal voor een langere periode. Het harde ontspannen had dus ook zijn functie, aangezien we nu voor langere tij bij elkaar op de lip zitten. De golven zijn lekker hoog, ongeveer 4 meter en we slingeren alweer alle kanten op. Vandaag dinsdag 2 Juli zitten we op de helf van onze reis, gelukkig maar want ik begin thuis toch wel erg te missen nu. Maar gelukkig verdient het goed en is het de laatste reis die ik ooit voor deze baas zal maken. Maar toch was ik liever bij mijn lieve vrouw en dochter.

Tot het volgende berichtje maar weer!!

  • 03 Juli 2013 - 23:07

    Ma Eldering:

    Lieve Niels,
    Wat een verhaal, je beleeft wat !! Fijn dat je, nu al over de helft van je reis bent ! Wij missen jou natuurlijk ook ! Je bent wel heel handig aan het netwerken tijdens je reis ! Je weet nooit hoe een koe een haas vangt!!
    Ik zit nu even weer op mijn kamertje, het laminaat ligt er keurig in !! Heeft Papa vandaag gedaan. Ik ben er super blij mee!!! Hij heeft de smaak te pakken en wil vrijdag en zaterdag met zijn kamer aan de gang. Maar daar MOET wat uit !!! Dus dat wordt nog een hele klus!
    Vanaf morgen wordt het hier ook Zomerweer vlgns onze wwervrouw Harma Boer van TV Noord! Maar hopen dat ze gelijk heeft! Vandaag was het ook best lekker weer, vanmiddag wel een tijd motregen, maar toen was Pa al klaar met zagen (buiten) gelukkig !
    Tot zover het nieuws uit Veendam, liefs en een hele dikke knuffel xxx Pa en Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Tijdens mijn reis bij Somalië maak ik af en toe een verslag voor mijn familie en vrienden zodat ook zij op de hoogte kunnen blijven!

Actief sinds 18 Mei 2013
Verslag gelezen: 1867
Totaal aantal bezoekers 7230

Voorgaande reizen:

12 Mei 2013 - 29 September 2013

Lekker varen

Landen bezocht: